Všemožná elekronika
Už v historii byla pro provoz automobilu elektřina důležitá, protože takový benzínový motor potřebuje k zapálení směsi svíčku, která hodí jiskru v přesně daný okamžik. Tím to však nekončí, protože požadavkem vozu je, aby nás bezpečně a pohodlně dostal až do cíle. Těžko si umíme představit, že ráno přijdeme k vozu a začneme motor manuálně startovat klikou. Od toho máme startér, kdy stačí otočit klíčkem do poslední polohy a tato součástka začne točit s klikovou hřídelí.
Dále potřebujeme za jízdy dobře vidět, takže každý automobil musí při schvalování projít kontrolou, kde se dbá na správné a dostatečně osvětlení. Dále mezi povinné prvky můžeme zařadit také klakson. Aby se nám pohodlně cestovalo, tak si můžeme pustit větrák topení, rádio, tempomat, elektrické stahování okének, rozmrazování okna a spoustu dalších věcí dle výbavy vozu. Dokonce se v dnešní době rozvíjí technologie autonomního řízení.
Dostatek energie
Výše vyjmenované části vozu spotřebovávají jisté množství elektřiny. Nelze kvůli tomu tahat kabel, který bude auto napájet, protože to je samostatná jednotka, která má vše potřebné, aby klidně urazila stovky kilometrů. Proto má baterii dobíjenou alternátorem, aby stále měla provozní napětí a mohl jsem jako řidič zapínat potřebné prvky. Co se týče baterie, tak když se o ni budeme dobře starat, tak vydrží delší dobu a tím my samozřejmě ušetříme.
Pokud víme, že naše autobaterie už je stará a není na tom nejlíp, tak ji vyměňte zavčas před zimou. První mrazy jsou totiž krizové a řada řidičů kvůli nim nenastartujete, takže shání startovací kabely a podobně. Baterií je několik typů, přičemž u těch moderních už ani nemusíme hlídat hladinu elektrolytu. Kontrolujte však napětí, protože třeba při karty krátkých trasách není dobíjení nic moc, takže je potřeba mu pomoci vlastní nabíječkou do zásuvky.